به روز ترین وبلاگ جامع تکنولوژی و رایانه به روز ترین وبلاگ جامع تکنولوژی و رایانه .

به روز ترین وبلاگ جامع تکنولوژی و رایانه

بررسی تبلت مایکروسافت Surface Pro 6 (قسمت 1)

Surface Pro 6 مانند مدل‌های قبلی از پورت‌های متنوع زیادی بهره نمی‌برد و تنها به یک پورت USB نسخه ۳، کارت‌خوان microSDXC و جک هدفون مجهز شده است. حتی از پورت USB-C که اخیراً بسیار فراگیر شده هم خبری نیست. سرفیس پرو ۶ مجهز به یک پورت Mini Display نیز می‌باشد.

در بخش طراحی، Surface Pro 6  هنوز هم به جرأت می‌توان گفت بهترین پایه را به عنوان یک تبلت دارد و می‌تواند تقریباً تا ۱۸۰ درجه چرخش داشته باشد. پرچمدار جدید خانواده سرفیس پرو ابعادی برابر ۲۹۲ میلی‌متر طول و ۲۰۱ میلی‌عرض دارد و ضخامت آن مانند نسل قبلی به ۸٫۵ میلی‌متر می‌رسد. در رابطه با وزن دستگاه نیز مانند سایر بخش‌های مربوط به طراحی تغییری ایجاد نشده و مانند نسل قبلی حدود ۷۸۰ گرم وزن دارد.

نسبت تصویر صفحه نمایش تغییری نکرده و همان نسبت تصویر ۳:۲ را ارائه می‌دهد. اما کنتراست نمایشگر نسبت به مدل قبلی بهبود پیدا کرده و حالا به رقم ۱۵۰۰:۱ رسیده است. مدل قبلی دارای کنتراست ۱۳۰۰:۱ بود. Surface Pro 6 مجهز به یک نمایشگر بزرگ ۱۲٫۳ اینچ با وضوح بالاست که به لطف فضای عمودی بیشتری که نسبت به یک لپ تاپ معمولی فراهم می‌آورد، برای مطالعه و کار کردن با اسناد عالی می‌باشد. این نمایشگر از ده نقطه لمسی به طور همزمان پشتیبانی می‌کند و دارای وضوح بالای ۲۷۳۶ × ۱۸۲۴ پیکسل است.

تبلت Surface Pro 6 از صفحه کلید جانبی نیز پشتیبانی می‌کند، ولی مثل گذشته از وجود صفحه کلید در جعبه خبری نیست و باید برای خرید آن جدا هزینه کنید. کاورهای Surface Pro 6 در سه رنگ آبی، خاکستری یا شرابی موجود است و ۱۵۹ دلار قیمت دارد. قیمت کاور مشکی کمتر بوده و قیمت آن معادل ۱۲۹ دلار است. Surface Pro 6 به یک دوربین با حسگر ۸ مگاپیکسل در قسمت پشتی و یک دوربین با حسگر ۵ مگاپیکسل در قسمت جلویی مجهز شده است که هر دو دوربین می‌توانند با وضوح ۱۰۸۰p فیلم‌برداری کنند.

قلم لمسی این تبلت / لپ‌تاپ که مایکروسافت آن را Surface Pen می‌نامد، تغییری نکرده است و البته هنوز هم جزو بهترین ابزارهای رسم و طراحی برای کاربران رایانه‌های شخصی به شمار می‌آید. برای خرید این قلم لمسی باید ۹۹ دلار اضافه هزینه کنید، ولی از آن روی تمام محصولات سری سرفیس می‌توانید استفاده کنید. Surface Pro 6 از استاندارد شبکه بی‌سیم 802.11ac  و بلوتوث نسخه ۴٫۱ برای برقراری اتصال بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. نسخه ویندوز پیش‌فرض دستگاه Windows 10 Home (64-bit) است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۱:۱۷ توسط:wicked boy موضوع: کامپیوتر و لپ تاپ نظرات (0)